Vatten är livets källa.

Förut trodde jag inte på det där svaret som kändisar gav på frågan "Vad har du för skönhetstips/Vad gör du för att hålla dig frisk/Vad är hemligheten bakom din fina hy/Hur får du så tjockt fint glansigt hår?" - vatten. "Vatten och sömn" tycktes/tycks alla kändisar svara på de frågorna. Nu har jag lärt mig - det stämmer.

Under min lågkalorie-diet så var jag tvungen att dricka 2-6 liter vatten per dag, vilken skillnad det gjorde för min hy och mitt hår! Innan dieten drack jag (en dag då jag inte träna) kanske 1-2 glas vatten om dagen. Nu när den dieten är över (man ska inte dricka så mycket vatten i vanliga fall) så försöker jag verkligen tänka på att få i mig 1,5-2 liter vatten om dagen.

Häll upp vatten i stora protien/måltidsersättnings plastshakers (alla har väl såna skramlandes i någon kökslåda) och drick en sån på morgonen och en framför tvn/datorn på kvällen så har du fått i dig mycket vatten bara där. Använd hellre dina gigantiska temuggar/latteglas/shakers när du dricker vatten än små fina glas så kommer du utan att reflektera över saken snabbt få i dig mer vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0