Räk- och keso omeletter.

Förbereder just nu morgondagens matlådor. Det blir en sallad av paprika, babyspenat och avokado med mini räk- och keso omeletter.

Räk- och keso omelett (2 ganska små)

1 ägg
1 äggvita
1 msk vatten
peppar
örtsalt
minikeso 1,5%
räkor
sallad till serveringen (avokado, babyspenat/ruccola, paprika..)

Vispa försiktigt ihop ägg, äggvita, vatten, kryddor och stek i teflonpanna med en droppe olivolja.
När omeletten har stelnat så lägger du upp den på en tallrik/i en matlåda
och brer på minikeso och lägger på räkor (mängd alltefter eget tycke).
Servera med en valfri sallad - jag kör på röd- och gul paprika, babyspenat/ruccola, avokado..
Det är bättre med "mörkare" sallader som babyspenat/mangold/ruccola än isbergssallad.

Luktar supergott i köket nu! Längtar efter morgondagen!

Kommentarer
Postat av: Aidai

Oj vilken intressant blogg du har! Absolut en ny favorit bland mina bloggar! :) Älskar allt som har med kost och träning att göra och skriver också själv om ämnet i min blogg. Har haft en jobbigare period men har bestämt för att kämpa mig tillbaka på rätt spår igen! Jag kan, jag vill, jag ska! Härligt motto tjejen! Fortsätt i samma stil, så kan vi kanske peppa varandra! :) Ha de GÖTT!

2010-02-24 @ 14:15:11
URL: http://mikida-aidai.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0